Saturday, September 28, 2013

Diploma Project

Diploma Project « Selection of the optimal speed mode of oil tankers with various deadweights based on the evaluation of the exploitation efficiency of the diesel power plant »

General Overview


The review of the qualitative and quantitative structure of a modern fleet of oil tankers has been made. Changes of the average technical characteristics of oil tankers, depending on their deadweight, also have been analyzed. The detailed description of the separate elements of their power plants has been given.


The evaluation of the technical characteristics of the diesel power plants of oil tankers with various deadweights has been made. Technical possibility and cost-effectiveness of the equivalent circuits "auxiliary boiler - heat recovery boiler" and "diesel generator - shaft generator" in the process of exploitation have been considered. The optimal modes for the diesel power plants of oil tankers with various dead-weights have been found with the usage of the screw and limiting characteristics.

Propulsive performance of oil tankers with various deadweights has been built by means of classical calculation methodology and modern numerical methods. The optimal modes for the diesel power plants of oil tankers with various dead-weights have been found with the usage of cost efficiency.

Operational features of the diesel power plants of oil tankers have been described. The reasons of the abnormal operation of the separate elements of the ship power plants have been analyzed. The basic ways to control the technical state of the elements of the diesel power plants of oil tankers were presented.

The major sources of the environmental pollution from oil tankers have been enumerated. Emissions of the exhaust gases, generated by the diesel power plants during exploitation process, have been calculated. The basic ways to the environment protection from the harmful emissions have been presented.

The scope of the Diploma Project

Diploma Project includes:

Дипломная работа: «Выбор оптимального скоростного режима работы танкеров различного водоизмещения на основе оценки показателей
эффективности эксплуатации дизельной установки»

Общая информация


Выполнен обзор качественного и количественного состава современного флота нефтеналивных судов. Произведен анализ изменения усредненных технических характеристик нефтеналивных судов в зависимости от их дедвейта. Дано детальное описание отдельных элементов их энергетических установок.


Выполнена оценка технических характеристик дизельных энергетических установок нефтеналивных судов различного дедвейта. Рассмотрена техническая возможность и экономическая эффективность схем замещения «вспомогательный котел – утилизационный котел» и «дизель-генератор – валогенератор» в процессе эксплуатации. Найдены оптимальные режимы эксплуатации дизельных энергетических установок нефтеналивных судов различного дедвейта с использованием их винтовых и ограничительных характеристик.

Построены ходовые характеристики нефтеналивных судов различного дедвейта с использованием классической методики и современных численных методов. Найдены оптимальные режимы эксплуатации дизельных энергетических установок нефтеналивных судов различного дедвейта с использованием их экономических показателей.

Изложены особенности эксплуатации дизельных энергетических установок нефтеналивных судов. Проанализированы причины нарушения режима работы их отдельных элементов. Представлены основные способы контроля технического состояния элементов дизельных энергетических установок.

Перечислены основные источники экологического загрязнения окружающей среды нефтеналивными судами. Рассчитаны объемы выбросов выпускных газов дизельными энергетическими установками нефтеналивных судов в процессе эксплуатации. Представлены основные способы защиты окружающей среды от данных выбросов.

Объем курсовой работы

Дипломная работа состоит:

2 comments:

  1. Рома, а за рекламу Маерск все-таки тебе должен платить!

    ReplyDelete
  2. Спасибо Женя! Обязательно в следующем посте размещу данные своего счета! :-)

    ReplyDelete